Ana Sayfa > Tofas Teknik Bilgiler > Hararetin sebebleri

Hararetin sebebleri

11 Şubat 2012 Yorum yap Go to comments

Motorun soğumasını sağlayan fanın bozulması, fan müşirinin bozulması sonucu görevini yapmaması, motordaki suyun sirkülasyonunu sağlayan devridaim pompasının contalarının bozulup su kaçırması, radyatör hortumlarının delinmesi sonucu su kaybı olması, radyatör kapağının bozulması, alternatör kayışının kopması veya gevşek olması otomobilin hararet yapmasına neden olur.
Hararet yükseldiğinde ne yapmalı?

Otomobilinizin motor ısısının anormal düzeyde yükseldiğini fark etmezseniz, bir süre sonra motordan buhar yükselmeye başlar. Çıkan su buharı, otomobilinizin hararet yaptığının göstergesidir.
– Bu gibi bir durumla karşılaştığınızda ilk yapmanız gereken, otomobilinizi uygun bir yerde durdurmanızdır.

– Otomobili stop ettirip motorun soğumasını bekleyin. (İnsanlarda çok yaygın bir kanı olan hemen bir bez yardımıyla radyatörün kapağını açmak yanlıştır. Radyatör içindeki su, yüksek ısıda olduğu için basınç yaratır ve su fışkırarak yüzünüzü yakabilir.)

- Motor soğuduktan sonra radyatör kapağını açıp su seviyesini kontrol edebilirsiniz.

- Otomobilinizin motoru, soğutma sisteminde meydana gelen bir arıza nedeniyle su eksiltmiş ve bu da hararete yol açmış olabilir.

- Motor, radyatördeki suyun eksilmesi nedeniyle hararet yapmışsa, eksilen suyu tamamlayıp sorunu kısa va çözmeniz mümkün.

- Hararetin nedeni radyatördeki suyun eksilmesinden kaynaklanmıyorsa, bu sorunu kısa sürede çözemeyeceğiniz anlamına gelir. Yapmanız gereken hemen yetkili bir servisten yardım istemektir.

- Eğer bulunduğunuz yer servise veya bir tamirciye çok uzak değilse, motoru iyice soğuttuktan sonra, hararet göstergesinden motor ısısını kontrol edip, her bir kilometrede durup motoru soğutarak tamirciye ulaşabilirsiniz.
Otomobiliniz hararet yaptığında motoru çalıştırmaya devam ederseniz ne olur?
Otomobiliniz hararet yaptığında, çalıştırmaya devam ederseniz, çalıştığı her an motora daha fazla zarar verir. Motorun segmanları metalden oluştuğu için yüksek ısı nedeniyle genleşir ve ani soğum sonucu deforme olur. Silindir kapak contası yanar. Bu sırada silindirle piston arasındaki denge bozulduğundan, piston üzerindeki alüminyum alaşım silindire yapışır ve motor kilitlenir. Bu gibi durumlarda motorun yoğun bir bakıma alınması gerekir. Bu da size epey bir masraf çıkartır.

About these ads
  1. Görkem
    19 Ekim 2013, 20:41

    Ya bana nolur yardim edin biz 2 videste 100 yaptik sonra araba bi anda istop etti hararet yapti bizde fani açıp soguttuk sonra bi yerden bütün yag bosalmis baktik biz hmn yenisini koyduk o da bosaldi nolmus olabilir nolur

  2. 02 Ağustos 2013, 19:30

    selam bendede 1992 şahin var düz motor fan fan müşürü boş termostat 3 sıralı bakır radyatör devir daim hepsini değiştim motor yeni conta yeni bir türlü nedenini bulamıyorlar en sonunda bursada oturuyorum çekicem tofaş fabrikasının önüne ibrete alem olsun die yakıcam

  3. serkan tunç
    01 Ocak 2013, 21:21

    litfen yardım sorunumu çözebilen bi usta bulamadım …..Benim aracım 95 model doğan slx(klimalı ve hid.direksiyonlu) aracımın hararet göstergesi 130 u gösteriyor yanlış anlamayın hararet yapmış bi durum yok…..usta hararet müşürünü değiştirdi termostadı değiştirdi fan müşürünü değiştirdi çierideki hararet gösterge saatini değiştirdi ama düzelmiyor Allah aşkına bi bilen varsa yardım edin.Yanlış anlamayın hararet yapmış bi durun yok motor buz gibiyken marşa basıyorum 5 saniye içinde hararet 90 oluyor ve 1,5 ve 2 dakika içinde 130 u gösteriyor ama motor suyu 40-50 derece bile olmaz 2 dk içinde

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter picture

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: