Anasayfa > Tofas Teknik Bilgiler > Doğan ve Şahin Arasındaki Farklar

Doğan ve Şahin Arasındaki Farklar


2side kuş serisi olması ve ayrım yapmak söz konusu değildir ama doğan şahinin lüks modelidir…
Şahin’le Doğan arasındaki en temel fark herşeyden önce aksesuar farklılıkları.İşte otomatik cam;merkezi kilit;ön sis farları;far yıkama;ön far ve arka stopların değişik olması;yine panjurun farklı olması;koltukların ve döşemenin farklı olması gibi özetlenebilir.Zira Şahin S’e kadar zaten sahip olduğunuz 131’deki 1300 motor temelli kullanıldı.Tek farkı hacim büyüdü.93-94-95 model Şahin’ler de düz motordur ama karbüratörleri ve hava filtresinin olduğu kısım SLX tiptir.Onun haricinde 96 model yılı itibariyle Şahin’ler S oldu ve farları,panjurları,aynaları,göstergeleri değişti,tamamen SLX gibi oldu.


Doğan ise L modeli düz motordur.Yani Tempra motoru değildir ve Şahin’in aksesuarlısı olarak görülebilir. Şahinden farkı elektronik ateşlemeye sahip olmasıydı..
SL modeli ise aynı aksesuar sahip Tempra motorlu modeldir.
SLX modeli 93 yılında üretimine başlanan ve görüntü olarak değişikliklere gidilen modeldir.Yeni tip 5 kollu jantlar,bıyıklı far,çizgili stop,yeni koltuklar ve döşemeler,yeni gösterge saatleri,yeni düğmeler vb. parçaları değişen Tempra motorlu modeldir.
95’in 2. yarısından sonra hidrolik direksiyon takılmıştır..96’nın 2.yarısından itibaren SLX’lerde yeni ön göğüs kullanılmaya başlandı.
97 model yılı itibariyle EURO 93 normu çerçevesinde araçlar enjeksiyonlu motora kavuştu.Ayrıca yeni renk seçenekleri,yeni jant modeli,yeni ön göğüs ve üzerindeki Clarion radyo-kasetçalar gibi eklemeler yapıldı.Adı da SLX 1.6 i.e oldu.
S modeli de vardı.O da Şahin S’in otomatik camlı,arka stopları dğeişik modeliydi.Yani yarı aksesuar paketli.1994-1999 arası üretildi.
Ayrıca Doğan’ların hepsinde de S modeli hariç stepneler de çelik jantlıydı.
2000’den 2002 Haziran’a kadar da SLX adı kaldırılarak sadece Doğan 1.6 i.e olarak üretildi.İlk defa çelik jantsız Doğan piyasaya sürüldü ama yine de satışları epey üst seviyedeydi.Ayrıca o son 2 senelik üretimde özellikle 2000’den itibaren fabrika çıkış orijinal BRC lpg kitli araçlar üretildi.LPG sistemleri gayet uyumluydu;ayar gerektirdiğini görmemiştim o yıllarda.Orijinal lpg dolayısıyla depo biraz küçüldü bildiğim kadarıyla ve depo kapağı da arka sağ çamurluğun üst kısmından;arka sol çamurluğun orta kısmına geldi ki;görüntü gerçekten bozulmuştu bana göre.
Bunun haricinde üretilen Şahin 1.6 i.e’ler de motor olarak aynıydı;sadece yine aksesuar farkları vardı.
araçların modellerin hepsinde de opsiyonel klima sunulmuştur.Klimalıların radyatöründe de normalden farklı olarak Bosch çift fan vardı.
1988 Şahinlerde bir kaç özellik :
-Yeni kasa
-Arka bagaj’da sağ tarafta Şahin yazısı
-Ön panjurda renkli T arması
-Sol ayna (dışardan elle ayarlanan)
-Vites ön göğüs üzerinde
-Sadece orta göbekte jant kapağı
1989 Şahinler
-Arka bagajda T arması ve sağ tarafta Şahin yazısı
-Jantlar yine 88 model ile aynı
-Vites yine o ön göğüste
-Eklenen bir kaç yeni renk (siyah, nefti yeşili)
-Mesela Nefti yeşil ve bordo alırsan arabayı arabanın iç döşemeleri de bej oluyordu.
1990 Şahin
-Arka bagajda; sol tarafta Şahin yazısı, yuva içerisinde T arması, sağ tarafta da 5 vites yazısı
-Sol dikiz aynası (Doğanlar ile aynı tip galiba içeriden ayarlanıyordu evet)
-Yenilenen Jant kapakları
-Vites Doğanlar da ki gibi normal yerinde
-Zaten en büyük yenilik 5 vites idi
Sonra 1991 ve 1992 modeller ile dış görünüm olarak 1990 şahinlerden hiç ama hiç fark yoktu. Galiba 91 ve sonrası modellerde pedal desenleri farklıydı. Birde emniyet kemeri bağlantı breketi’nin şekli farklıydı. Birde koltuk desenleri hafif kareli gibiydi.
1993 Şahin
-Arka bagaj’da yuva içerisinde T arması ve sağ tarafta Şahin yazısı
-Komple yenilenmiş jant kapakları
-Beyaz renkli ön sinyaller
-Ama 93 Ocak’tan sonra çıkan modellerde arka sinyallerde beyaz renk oldu
-Siyah renkli ön, arka ve yan cam fitilleri ve siyah renk yağmur oluğu çıtaları
-Mavi renkli döşeme kumaşı
-Ön koltuklarda siyah plastik ve ızgara gibi koltuk başlıkları
-Ön konsol ise bu modellerde daha koyu bir siyahtı
1994 Şahinler
-Arka bagajda yuvanın içine yerleştirilmiş mavi zemin üzerine 45 derece sağa yatık yeni T arması ve yine sağda Şahin yazısı
-Önde yeni tip T arması ve panjur üzerinde iki siyah çıta
-Galiba sağ ayna 94’lerde standart oldu
-93 modellerle aynı jant kapakları
-Yenilenen ön koltuk başlıkları
-Koltuk yanlarında deri gibi gözüken görünüm
1995 Şahinler
-Şahin S oldu evrim oldu. Tempra motorlu deniliyordu onlara
-Güzelim otomatik jigleyi bozup elden jigle yaptılar
-Bagajdaki yazılar, armalar vs. 94 ile aynı tek fark; ŞahinS yazısı
-Arka emniyet kemerleri
1996 sonrası da galiba buna benzer ufak tefek değişiklikler oldu..Ön konsol da Doğan SLX’ler ile aynıydı. . 98 sonrası ise bir ara Şahin 1.4 çıktı. Sonra Şahin 1.6 ie çıktı. Hatta LPG’li fabrika çıkışlı oldular. Jant kapakları, yan aynalar, direksiyon, hatta ön konsol da galiba komple değişti. Şahinlerde metalik renk bile kullanıldı. Zaten 2000 den sonra da Kuş serisi tarih oldu…
Birde unutmadan; Şahinlerde hiç bir zaman kapıların yanlarına takılan o siyah koruyucu çıta olmadı. Hep Doğanlarda olurdu, bazı Şahin sahipleri ise onu sonradan taktırırdı..
92 model Şahin sarı renk sinyalliyken, 93 şahin ise beyaz renk sinyalli ve jant kapakları değişik.
94 modelde ise T armaları 45 derece sağa yatık hatta arka arma mavi yuvarlak bir zemin üzerinde. Yaaaa, işte 93 ile 94 arasındaki en büyük fark. Zaten 95 de Şahin idi Şahin S oldu. Sonra 2000’lere doğru Şahin 1.6 ie oldu..

About these ads
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: